دستگاه های خوشبو کننده هوا چیست؟ چرا باید بخریم؟

جمعه 20 فروردين 1400
16:13
بدهکارِ عشق

هوایی که در طول روزمره آن را نفس می کشیم، نقش بسیار مهمی در سلامتی مان دارد. اگر بخواهیم از جنبه های گوناگون و همین طور از لحاظ علمی هم به این مسئله نگاه کنیم، خواهیم دید که هوای سالم و پاکیزه به دلایل مختلفی برای حفظ سلامتی و شادابی بسیار مهم می باشد. اگر هوای اطراف مان سالم و پاکیزه باشد، روحیه بهتری خواهیم داشت و خلق و خویمان را دیگران بهتر خواهد بود. ذکر این موارد، برای پی بردن به اهمیت هوای خوب و پاکیزه کافی بوده و به خوبی نقش هوای مطبوع را در زندگی روزمره نشان می دهد. از این رو می بینیم که بسیاری از افرادی که برای سلامتی و شادابی خود ارزش قائلند، برای سالم بودن هوای داخل خانه یا محل کارشان دست به خرید دستگاه ها و تجهیزات مرتبط با این موضوع می زنند. ناگفته نماند وقتی از هوای خوب و پاکیزه حرف می زنیم، منظورمان هوایی است که هم از لحاظ آلایندگی در سطح ایده آلی قرار گرفته و هم دارای رایحه مطبوع و دلچسبی باشد. یکی از راهکارهایی ارزان قیمتی که در راستای مطبوع شدن هوای محیط می توان انجام داد، خرید خوشبو کننده هوا و استفاده از این محصولات می باشد. طبیعی است اگر محیطی که در آن تنفس می کنیم دارای هوای دلنشین و مطبوع به همراه بوی خوش باشد، آرامش بیشتری در محیط جاری شده و افرادی که در آن محیط حضور پیدا می کنند، شادابی بیشتری خواهند داشت. در واقع استفاده از دستگاه های خوشبو کننده هوا یک راهکار هوشمندانه است که از آن می توان برای محیط های سربسته ای که امکان تبادل و جابه جایی هوا در آن ها به شکل مناسب و صحیح وجود ندارد، برای ایجاد طراوت بیشتر هوا استفاده نمود. سوالی که شاید برای خیلی ها مطرح شود این است که دستگاه خوشبو کننده ها چه مکانیزمی داشته و چگونه عمل می کند؟ آیا نیاز به استفاده از این دستگاه ها در زندگی های امروزی واقعا لازم است؟ و این که با خرید دستگاه خوشبو کننده هوا چه مزیت هایی شامل حال استفاده کننده و خریدار می شود؟ همه این ها سوالاتی است که در ادامه به آن ها پاسخ خواهیم داد.



915_e2.jpg



استفاده از خوشبو کننده هوا در فضاهای سربسته



با توجه به این موضوع که در محیط های سربسته و اماکنی که تردد در آن ها زیاد است، احتمال ایجاد بوی ناخوشایند وجود دارد، استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا کمک زیادی به بهبود خلقیات افراد و شادابی کسانی که در محیط های یاد شده مدام در رفت و آمدند خواهد کرد. علاوه بر این، خوشبو نگه داشتن محیط های کوچک تر مثل منازل و دفترکار، یک ترفند عالی برای ایجاد محیطی دنج و دلنشین برای حاضران در محیط می باشد. طبیعی است استشمام بوی نامطبوع به خصوص در محیط خانه که معمولاً افراد زمان زیادی را در آن سپری می کنند، باعث احساس ناخوشایند در افراد شده و احساس خستگی و حتی بدخلقی را در آن ها دو چندان می کند. همین امر مهر تاکیدی بر استفاده از انواع مختلف دستگاه های خوشبو کننده هوا به منظور ایجاد رایحه ای مطلوب بوده و کاربرد بی نظیر این دستگاه ها را مشخص می کند. دستگاه خوشبو کننده هوا با قیمت مناسبی که دارد، نقش اساسی در افزایش احساس راحتی و آرامش در خانه و هر محیط سربسته ایفا می کند. علاوه بر این موارد، کسانی که قصد دارند از مهمان هایشان یک میزبانی خوب و به یاد ماندنی داشته باشند، با خرید دستگاه خوشبو کننده هوا و قرار دادن آن در منزل شان می توانند رایحه خوشایندی را در طول مهمانی ایجاد کرده و تکمیل کننده یک پذیرایی دلپذیر و دلچسب باشند.



چرا از خوشبو کننده هوا استفاده کنیم؟



t2j6_e3.jpg



شاید برای شما هم این موضوع پیش آمده باشد که احساس کنید در خانه، محل کار و یا مغازه تان بویی نامطبوع مثل بوی کهنگی یا نم وجود دارد. وجود این بو در محیط های سربسته به دلایل مختلفی رخ می دهد. به طوری که سرمنشاء این بو می تواند غذا و مواد غذایی، یک حوله یا لباس خیس مانده در فضا، بوی یک ماده فاسد و موارد دیگر باشد. هر چه باشد، بوی نامطبوع در نهایت باعث می شود تا فضاهای سربسته تبدیل به فضاهایی غیرقابل تحمل شوند. به طوری که افراد حاضر در این محیط ها با استشمام این بو اذیت شده و در موارد شدیدتر اقدام به ترک محل نمایند. این مورد از یک طرف و از طرف دیگر استرس و دغدغه هایی که مربوط به کار و زندگی فشرده امروزی است، از دیگر عواملی است که می تواند بر روح و روان و فکر افراد تاثیرات منفی گذاشته و در طول زمان باعث بدخلقی آن ها شود. یک راهکار ارزان قیمت و بسیار هوشمندانه برای جلوگیری از تمام این موارد، استفاده از انواع دستگاه های خوشبو کننده هوا و بکارگیری این دستگاه ها در محیط های یادشده می باشد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که حفظ روحیه و شادابی افرادی که در یک محیط سربسته (مثل خانه، محل کار و …) حضور دارند برایتان مهم است، می توانید با خرید دستگاه خوشبو کننده هوا باعث ایجاد رایحه ای خوش و دلچسب در فضای منزل و محیط کار شده و بخش زیادی از فشار استرس روزانه را از بین ببرید. در این صورت، با استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا دیگر بوی نامطبوعی که از خیس بودن لباس یا فساد مواد غذایی و … در محیط ایجاد شده احساس نخواهد شد و تنفس فرد به شکل بهتری انجام می شود. امروزه استفاده از دستگاه های خوشبو کننده هوا اهمیت زیادی پیدا کرده است. این اهمیت به قدری است که حتی پزشکان و فعالان حوزه سلامت فکر و روان نیز تاثیرات مثبت استفاده از خوشبو کننده هوا را بر روی مغز و همچنین کاهش فشار خون تایید کرده و بر لزوم بکارگیری این دستگاه ها در محیط های سربسته، به خصوص منزل و محیط کار تاکید می کنند.



انواع خوشبو کننده هوا





با توجه به موارد و نحوه استفاده از خوشبو کننده های مختلف در خانه، محل کار و سرویس بهداشتی، انواع مختلفی از آن ها عرضه می شوند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوشبو کننده مکانیکی : خوشبو کننده های مکانیکی که در سال های اخیر با استقبال بسیاری مواجه شده اند، جزو محبوب ترین انواع هستند که به خصوص به عنوان خوشبو کننده دستشویی کاربرد دارند. یکی از مهم ترین مزایای این مدل ها در مقایسه با سایر انواع دستگاه خوشبو کننده هوا این است که هیچ نیازی به انرژی برق و یا باطری ندارند. مکانیزم کاربرد خوشبو کننده های مکانیکی به این صورت است که میزان پاشیدن اسپری را تنظیم می کنید و با استفاده از نیروی مکانیکی هر بار باز و بسته شدن در، رایحه مورد نظرتان اسپری می شود.

خوشبو کننده برقی : این مدل از خوشبو کننده های خانگی شبیه دستگاه های پشه کش عمل می کند. خوشبو کننده های برقی بعد از وصل شدن به پریز برق، کم کم گرم شده و باعث تبخیر شدن ژل و یا مایع خوشبو کننده درون مخزن می شوند و به این شکل محیط را معطر می کنند. از مزیت های این مدل ها می توان به مصرف پایین برق و قابلیت پر کردن مجدد مخزن اشاره کرد.

خوشبو کننده اتوماتیک : یکی از متداول ترین مدل هایی است که اغلب به عنوان خوشبو کننده توالت کاربرد دارد و اغلب با استفاده از باتری کار می کند. در این نوع از خوشبو کننده ها نیازی به دخالت دست نیست و با دادن زمان به آن، به شکل خودکار با مصرف حداقل انرژی محیط دستشویی را خوشبو می کنند، همچنین شما می توانید از عطر مورد علاقه خود در محفظه استفاده کنید. خوشبو کننده های اتوماتیک دارای سنسورهایی هستند که به نور حساسند و معمولا برای حالات شب، روز و شبانه روز، تعداد اسپری کردن آن ها قابل تنظیم می باشد.

اسپری خوشبو کننده : اسپری ها را می توان به عنوان رایج ترین انواع خوشبو کننده نام برد. این مدل ها که از دیرباز مورد استفاده بسیاری از خانواده ها بوده به راحتی در قسمت های مختلف خانه و محل کار قابل مصرف می باشند. اسپری ها که هم برای از بین بردن بوی بد و هم ضدعفونی کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرند، به دلیل تنوع رایحه، عملکرد سریع و پوشش دادن قسمت های وسیعی از محیط هنوز هم محبوبیت فراوانی بین افراد دارند.



منبع: https://notoch.com/air-freshener/



[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]