تعریف هیدروپونیک

شنبه 26 تير 1400
18:49
بدهکارِ عشق


هیدروپونیک

هیدروپونیک بسیار پرطرفدار و واژه‌ایی زیبا که خلاقیت انسان را در کشت علوفه بدون خاک به نمایش می‌گذارد.

کشتی که در سطح جهانی از استقبال گسترده کشاورزان و دامداران برخوردار است.

تعریف هیدروپونیک:

https://parsanat.com/what-is-hydroponic-forage/

بهترین تعریف هیدروپونیک یا کشت بدون خاک، همان سبزه عید است که ما ایرانیان به مبارکی آغاز سال جدید و شکفتن شکوفه‌ها سبزه‌ایی هر چند کوچک و معمولا از گندم آماده و سفره هفت سین را تکمیل می‌کنیم.

z1_cymm.jpg

معنای لغوی هیدروپونیک

هیدروپوینک از دو واژه یونانی به نامهای هیدرو (hudor) یعنی آب و پونوس (ponos) به معنی کاشت تشکیل شده است. یعنی کشتی که برای رشد گیاهان تنها به آب نیاز دارید.

یادآوری کنیم که واژه هیدروپونیک نخستین بار در سال ۱۹۲۹ توسط فردی به نام دکتر گریک، استاد دانشگاه کالیفرنیا استفاده شد و به مرور شناخت مردم کشورهای مختلف از جمله ایران از این نوع کشت بیشتر شد.

fa.wikipedia.org/wiki/آب‌کشت

چه محصولاتی را می‌توان با روش کشت بدون خاک تولید کرد؟

با روش هیدروپونیک می‌توان محصولاتی مانند گندم، ذرت، یونجه، شبدر، یولاف، سورگوم و مخصوصا جوانه جو را تولید کرد

انواع سبزی ها

علاوه بر محصولات فوق می‌توان انواع سبزی ها، فلفل‌ ها و انواع گلها وگیاهان زینتی بویژه گل ارکیده را با استفاده از این روش کشت کرد.

انواع گیاهان علفی

کشت خیار، کلم، کاهو، گوجه فرنگی، بادمجان و انواع گیاهان علفی به روش هیدروپونیک از دیگر محصولاتی است که می‌توان نام برد.

ناگفته نماند که در بعضی مناطق می‌توان با همین روش تربچه، چغندر، هویج و حتی موز تولید کرد.

تکنولوژی و سرعت رشد آن برکات زیادی برای بشر به وچود آورده است و تنها کافی است که با مطالعه و تحقیق بیشتر سرعت پیشرفت‌مان را بیشتر کنیم.

آموزش کشت هیدروپونیک:

نخستین اقدام یا مرحله اول:

اولین اقدام بعد از گرفتن مشاوره و انتخاب محصول و محصولاتی که می‌خواهید با این روش کشت کنید، خرید تجهیزات مورد نیاز کشت هیدورپونیک است.

تجهیزاتی مانند:

سینی کشت علوفه هیدروپونیک به تعداد مورد نیاز

خرید بذر مناسب و با کیفیت

ورق کاغذ نم گیر به تعداد لازم

در اختیار داشتن سالن سرپوشیده

بخاری

تجهیزات روشنایی

پمپ یک اینچ

قوطی های فلزی

لوله آبیاری و ابزار نصب مهمترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز این نوع کشت است.

مرحله دوم: انتخاب سینی کشت هیدروپونیک و نصب و راه‌اندازی سالن

در بین تجهیزاتی که نام بردیم می‌توان گفت خرید سینی کشت هیدروپونیک از اهیمت ویژه‌ایی برخوردار است چرا که کیفیت و مرغوبیت سینی مانع از کپک زدن محصول شما می‌شود.

شرکت پارس صنعت به این نکته توجه ویژه‌ایی کرده و با انتخاب مواد اولیه مرغوب برای تولید سینی هیدروپونیک باعث رضایت مشتریان خود از سراسر کشور شده است.

به همین علت توصیه می‌کنیم برای اینکه خریدی مطمئن داشته باشید و حتی اگر قصد خرید ندارید حتما با یک تماس تلفنی از مشاوره کارشناسان شرکت پارس صنعت استفاده کنید.

مرحله سوم: خرید بذر مرغوب و قرار دادن بذرها در داخل سینی

بعد از راه اندازی سالن و نصب سینی‌های خریداری شده با فاصله 70 سانتی، شستشوی بذر را انجام می‌دهیم تا قند اضافه آن گرفته شود و بعد داخل سینی‌ها که ورق نازک نم گیر را داخل آن گذاشتیم پهن می‌کنیم.

مرحله چهارم: آبیاری بذرها

آبیاری بذرها به صورت اسپری یا مهپاشی با فاصله زمانی ۲ الی ۴ ساعت و هر دفعه به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه انجام می‌شود. البته همانطور که قبلا هم گفته شد حتما با توجه به نوع محصولی که انتخاب کردید از افراد باتجربه یا کارشناسان مربوطه مشاوره و مشورت لازم را بگیریدکنید.

مشاوران و کارشناسان پارس صنعت آماده پاسخگویی به سؤالات و دغدغه‌های شما هستند.

مرحله پنجم: برداشت محصولات

مدت زمانی که باید برای برداشت محصول خود صبر کنید حدود 7 الی 8 روز است و با توجه به اهمیت موضوع باز هم توصیه می‌کنیم چنانچه مبتدی هستید در هر مرحله با توجه به نوع محصولی که کشت کردید از مشاوره کارشناسان پارس صنعت کمک بگیرید.

z1_cymm.jpg

اهمیت آموزش:

دامداران و کشاورزان زیادی به علت صرفه اقتصادی و نداشتن هزینه‌های سنگین روش سنتی به سمت کشت هیدورپونیک روی آوردند.

قطعا انتخاب روش جدید، نیاز به آموزش و مشاوره است. در غیر این صورت نه تنها سرمایه اولیه خود را از دست می‌دهید بلکه شاید زمان زیادی طول بکشد که بتوانید جبران مافات کنید.

حرف آخر:

بنابراین توصیه می‌کنیم چنانچه نیاز به خرید تجهیزاتی با کیفیت داشتید یا در هر مرحله از کشت نیاز به مشورت پیدا کردید تنها کافی است که به یکی از مشاوران پارس صنعت تماس بگیرد.

ما در کنار شما هستیم.

https://parsanat.com/hydroponic-cultivation-training/


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]