آیین نامه چیست؟

يکشنبه 25 مهر 1400
15:53
بدهکارِ عشق


برای این که هر فردی بتواند گواهینامه رانندگی را دریافت کند، باید بتواند در آزمون آیین نامه رانندگی هم شرکت کرده و با موفقیت این مرحله را سپری کند. آزمون آیین نامه امتحانی است که متقاضیان گوهینامه رانندگی برای گرفتن مدرک گواهینامه باید در آن شرکت کرده و با موفقیت آن را پشت سر بگذارند.

آیین نامه

آزمون آیین نامه رانندگی در دو مرحله برگزار می‌شود و هر فرد باید در هر دو مرحله از آن موفق شود تا بتواند گواهینامه را دریافت کند.

آزمون آیین نامه رانندگی چیست؟

تمام افرادی که متقاضی دریافت گواهینامه هستند باید در کلاس‌های آموزش رانندگی شرکت کرده و بعد آن در آزمون‌های رانندگی شرکت کنند. بعد از اتمام کلاس‌ها ابتدا باید در آزمون آیین نامه کتبی شرکت کرده و نمره قبولی لازم در این آزمون را کسب کنید تا بتوانید به مرحله بعدی کلاس‌ها بروید. برای قبولی در این آزمون باید بتوانید حداقل نمره 26 از 30 را کسب کنید تا در آزمون پذیرفته شوید. آزمون آیین نامه کتبی به منظور تعیین میزان آمادگی هر متقاضی در زمینه مسائل فنی خودرو و مقررات راهنمایی و رانندگی برگزار می‌شود. در صورتی که موفق به دریافت نمره قبولی در این آزمون نشوید، مجبور خواهید شد در هفته‌های بعدی مجددا آزمون دهید تا بتوانید در آن قبول شوید.

امتحان آیین نامه چند سوال دارد؟

همان طور که اشاره شد این  آزمون دارای 30 سوال تستی است که شما می‌توانید با پاسخگویی به تنها 26 سوال از این آزمون قبول شوید. البته متاسفانه آمار نشان می‌دهد که بسیاری از افراد در این آزمون موفق نمی‌شوند و همین امر باعث به تاخیر افتادن گرفتن گواهینامه می‌شود.

زمان امتحان آیین نامه چقدر است؟

شما به مدت 20 دقیقه زمان خواهید داشت تا به این 30 سوال پاسخ بدهید. سعی کنید حتما کتاب آیین نامه را به طور کامل مطالعه کرده و برای این که بتوانید در این مدت زمان به تمام سوالات پاسخ دهید، قبل از آزمون اصلی، سعی کنید حداقل برای یک بار در مدت زمان 20 دقیقه یک آزمون را انجام دهید تا در هنگام آزمون استرس نداشته باشید. دلیل مرودی بسیاری از افراد در آزمون آیین نامه این است که این افراد آشنایی کاملی با نحوه سوالات ندارند و گمان می‌کنند در مدت زمان 20 دقیقه از پس پاسخگویی به سوالات بر نخواهند آمد. برای این که بتوانید در این آزمون موفق شوید باید کتاب آیین نامه را به طور دقیق و کامل بخوانید و تمام موارد مهم و قوانین را در آن یاد بگیرید. البته خواندن نمونه سوالات آیین نامه https://bestsoal.ir/ نیز می‌تواند کمک بسیار زیادی به قبولی شما بکند، چرا که اغلب سوالات به صورت مشابه با آزمون‌های قبلی هستند. شرکت در آزمون‌های آنلاین و معتبر آیین نامه می‌تواند باعث آشنایی شما با نحوه سوالات و آمادگی شما قبل از آزمون شود. بنابراین می‌توانید قبل از آزمون اصلی خود، در آزمون‌های آنلاین سایت‌های معتبر شرکت کرده و یک ارزیابی از آموخته‌های خود داشته باشید، تا بتوانید در آزمون اصلی موفق شوید.
[ بازدید : 130 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]