علت ماندن کف در لباسشويي بوش چيست؟ + راه حل

شنبه 13 آذر 1400
15:24
بدهکارِ عشق

علت ماندن کف در لباسشويي بوش چيست؟ + راه حل

شايد شما هم تا به حال با يک لباسشويي پر از کف پس از اتمام شستشو مواجه شده باشيد اما ندانيد که علت اصلي بروز آن چيست. در اين حالت احتمالا روي لباس‌ها سفيدک به چشم مي‌خورد و در حين شستشو ديگ کاملا غرق در کف است. از آنجا که کف بيش از حد در داخل ديگ مي‌تواند به برد و ديگر قطعات داخلي دستگاه آسيب وارد کند پيشنهاد مي‌شود که به دنبال پيدا کردن علت ماندن کف در لباسشويي خود باشيد و آن را رفع نماييد. اگر در اين زمينه اطلاعات زيادي نداريد با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

z6_3rk2.jpg

علت ماندن کف در لباسشويي

کف موجود در داخل لباسشويي توسط مواد شوينده و حرکات ديگ پر از آب ايجاد مي‌شود که مي‌تواند انواع لکه‌هاي سخت را از بين ببرد. اين کف در سيکل آبکشي از لباس جدا مي‌شود تا شستشو تکميل شود. اگر کف بر روي لباس و داخل دستگاه باقي بماند تاثير منفي بر روي الياف لباس، پوست شما و بدنه دستگاه خواهد داشت. در اکثر مواقع مشکل از دستگاه نيست و شما نيازي به مراجعه به تعمبرکار تعمير لباسشويي بوش يا ديگر برندها را نداريد.

از مهم‌ترين علت ماندن کف در لباسشويي و کف کردن زيادي در حين شستشو مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

  • استفاده بيش از حد از شوينده

شايد با خود تصور کنيد که هرچه شوينده بيشتري بريزيد لباس‌هاي تميزتري را تحويل خواهيد گرفت در حالي که اين باور کاملا اشتباه است. پيشنهاد مي‌شود که ميزان شوينده خود را بر اساس تعداد لباس‌ها و ميزان کثيفي تنظيم کنيد و براي ميزان دقيق‌تر آن بهتر است از دستورالعمل نوشته شده روي شوينده کمک بگيريد. اگر بيشتر از حد نياز از شوينده استفاده کنيد کف زيادي در داخل ديگ توليد مي‌شود که با سيکل آبکشي از بين نمي‌رود.

نکته: لازم به ذکر است که پارچه‌هاي بزرگ و نازکي مثل پارچه حرير پرده‌ها، اگرچه ممکن است ديگ را کاملا پر کنند اما به دليل کثيفي کم و نازک بودن بافت خود نياز به شوينده زيادي ندارند.

  • استفاده از برنامه شستشوي کوتاه مدت

در برخي از مواقع علت کف زياد ماشين لباسشويي به استفاده از برنامه کوتاه مدت شستشوي لباسشويي باز مي‌گردد. در اين حالت سيکل آبکشي بسيار کوتاه است و کف‌ها به طور کامل از روي لباس برده نمي‌شوند. براي جلوگيري از بروز اين مشکل بهتر است از برنامه‌هاي بلندمدت‌تر استفاده کنيد و يا گزينه آبکشي اضافي را انتخآب نماييد تا کف زياد ماشين لباسشويي را با خود حل کند. البته اين مشکل با ريختن مواد شوينده کمتر تا حد زيادي قابل کنترل است.

  • استفاده از مواد شوينده نامرغوب

علت ماندن کف در لباسشويي مي‌‎تواند به استفاده از مواد شوينده نامرغوب و غير استاندارد مربوط باشد. براي جلوگيري از بروز اين مشکل بهتر است از برندهاي مطرح در بازار استفاده کنيد که تاريخ انقضا آنها نرسيده باشد. استفاده از پودر و مايع شوينده ارزان قيمت و بي کيفيت مي‌تواند باعث توليد کف زياد ماشين لباسشويي در ديگ شود.

  • استفاده از پودر دستي يا صابون

به ياد داشته باشيد که براي شستشو لباس‌هاي خود در لباسشويي، تنها از شوينده‌هاي مخصوص ماشين لباسشويي استفاده کنيد چرا که شوينده‌هاي دستي، شامپو و صابون کف بيشتري نسبت به شوينده‌هاي مخصوص دارند و مي‌توانند علت کف زياد ماشين لباسشويي شما باشند.

  • وجود آب کمتر از حد لازم در هنگام آبکشي

احتمال دارد علت ماندن کف در لباسشويي به کم بودن آب آبکشي به دليل خراب بودن شير ورودي دستگاه بازگردد در اين حالت کف شوينده بر روي لباس‌هاي باقي خواهد ماند و لباس کاملا تميز نخواهد شد.

علت کف نکردن و باقي ماندن مواد شوينده بر روي لباس

در برخي از مواقع کاربران از کف نکردن مواد شوينده خود گلايه دارند و حتي با باقي ماندن دانه‌هاي پودر بر روي لباس شسته شده خود مواجه مي‌شوند. علت بروز اين مشکل مي‌تواند به چند مورد بستگي داشته باشد.

  • استفاده از مواد شوينده نامرغوب

همان طور که گفتيم بي کيفيت بودن مواد شوينده، علت ماندن کف در لباسشويي است اما در برخي از مواقع کيفيت پايين پودر باعث مي‌شود که در آب به خوبي حل نشود و به صورت دانه‌هاي برف بر روي لباس‌ها باقي بماند.

  • استفاده از برنامه‌هاي شستشوي با دماي پايين

اگر دماي آب ماشين لباسشويي بسيار پايين باشد احتمال حل نشدن مواد شوينده و کف نکردن آن وجود دارد. لذا بهتر است از برنامه‌هايي با دماي آب ولرم يا داغ استفاده نماييد.

  • استفاده از برنامه‌هاي شستشوي سريع

از ديگر دلايلي که مي‌تواند باعث حل نشدن مواد شوينده و کف نکردن آنها شود، مي‌توان به استفاده از برنامه‌هاي سريع و کوتاه مدت اشاره کرد که اجازه حل شدن کامل به شوينده نمي‌دهد.

  • ريختن لباس بيش از حد در داخل ديگ

اگر لباس زيادي در داخل ديگ بريزيد فضاي کافي براي کف زياد ماشين لباسشويي نمي‌دهيد و دانه‌هاي شوينده در لابلاي لباس‌ها باقي خواهد ماند. بهتر است نيمي از ديگ را براي جابه جايي راحت لباس‌ها و کف کردن مواد شوينده خالي باقي بگذاريد.

نکته: تمام موارد گفته شده براي علت ماندن کف در لباسشويي مربوط به مواد شوينده و نحوه استفاده از دستگاه بود. لذا شما مي‌توانيد با دقت در انتخاب شوينده خود، انتخاب بهترين برنامه شستشوي مناسب و ريختن به اندازه شوينده از بروز دوباره اين مشکل جلوگيري نماييد.

منبع: زوم لايف


[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]