تکنیک های مذاکره با ماکان آریا پارسا

شنبه 21 اسفند 1400
8:21
بدهکارِ عشق

تکنیک های مذاکره با ماکان آریا پارسا

ماکان آريا پارسا در پاسخ به اين سوال كه مشكلات و دغدغه هاي كارآفرينان ايراني چيست، خاطرنشان كرد: يكي از مهم ترين دغدغه هاي كشورمان در خصوص كارآفريني، بحث تحريم هاي داخلي است. وی گفت: ما دو نوع تحریم داریم که یکی تحریم های خارجی و تحریم های داخلی است که تحریم های خارجی شامل تحریم های سختی است که کشورهای خارجی بر ما تحمیل می کنند. اما مشکل اصلی در حوزه کارآفرینی در ایران تحریم های داخلی است.

یکی از بزرگترین و چالش برانگیزترین مشکلاتی که بسیاری از کارآفرینان ایرانی با آن مواجه هستند، بحث تامین مالی است. زیرا کارآفرین برای اجرا و اجرای ایده های خود به منابع مالی نیاز دارد. در ایران بانک ها تنها منبعی هستند که بیشتر مردم به آن مراجعه می کنند. اما بانک ها نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز بدترین سرمایه گذاران هستند. بنابراین وجود صندوق های سرمایه گذاری برای کمک به بسیاری از کارآفرینان بسیار ضروری و حیاتی است. کمبود بودجه در اکوسیستم کارآفرینی ایران مانع از اجرای بسیاری از ایده ها می شود و همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور باید برای خروج از این بن بست چاره اندیشی کنند.

نکته بعدی در خصوص چالش های کارآفرینان ایرانی عدم علاقه به مقوله پارک های علم و فناوری و انکوباتورها است. به عنوان مثال در ایران فردی که وارد پارک های علم و فناوری می شود توسط افرادی تربیت می شود که معمولاً استاد دانشگاه هستند و تجربه جدی در زمینه کارآفرینی ندارند. افرادی که تنها از طریق آموزش های نظری در این زمینه موفق می شوند و هیچ دستاورد عملی در زمینه کارآفرینی ندارند و نیاز به تجربه عملی زیادی دارند چگونه می توانند به دیگران آموزش دهند؟ بنابراین بهتر است کارآفرینان با تجربه مسئولیت آموزش کارآفرینان را بر عهده بگیرند.

کارآفرینی در ایران در سال های اخیر گاه مورد بی توجهی و بی توجهی مسئولان قرار گرفته است و در همین راستا بسیاری از کارآفرینان از این موضوع گلایه داشته اند.

ماکان آريا پارسا در ادامه اين گفتگو ضمن برشمردن برخي مشكلات ديگر كارآفرينان ايراني گفت: متاسفانه در جامعه ما به شدت احساس غيبت دانشگاه نسل پنجم يا دانشگاه كارآفرين داريم. دانشگاه های ما کاری جز ارائه مدرک به دانشجویان نمی کنند و نمی توانند دانشجویان را به سمت بازار کار هدایت کنند.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان غیردولتی خارجی استان اصفهان با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین در کشور ما اتفاق نمی افتد، گفت: در حال حاضر طرح آمایش سرزمین در کشور ما اتفاق نمی افتد. یعنی در حال حاضر رشته هایی را آموزش می دهیم که در جامعه به آن نیازی نداریم و رشته هایی را که واقعاً نیاز داریم آموزش نمی دهیم. موضوع آمایش سرزمین موضوعی است که در دانشگاه نسل پنجم یعنی دانشگاه کارآفرینی باید جدی گرفته شود.

کارآفرینی در ایران در سال های اخیر گاه مورد بی توجهی و بی توجهی مسئولان قرار گرفته است و در همین راستا بسیاری از کارآفرینان از این موضوع گلایه داشته اند. دکتر ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان ایرانی است که اخیرا در مصاحبه ای به این موضوع واکنش نشان داده است.

ترس های کارآفرینی در ایران اثر ماکان آریا پارسا

یعنی عدم همکاری ارگان ها و نهادهای داخلی با تاجر ایرانی برای انجام عملیات. مثلاً اگر کارآفرین نیاز به تسهیلات یا وام بانکی داشته باشد، انواع مشکلات و موانع بر سر راه کارآفرین قرار می گیرد که به تدریج کارآفرین را دلسرد می کند و انگیزه لازم برای کار را از او سلب می کند. از طرفی ممکن است برخی با دعوا و روابط به راحتی بر همان موانع غلبه کنند و به راحتی موفق به گرفتن وام شوند. بنابراین موضوع اصلی همیشه جریمه های داخلی برای کارآفرین است. نکته دوم در بحث مشکلات پیش روی کارآفرینان ایرانی این است که گاهی کارآفرینی با ایجاد اشتغال اشتباه گرفته می شود و از این نظر موضوع به هم ریخته می شود.

دکتر ماکان آریا پارسا در تشریح تفاوت کارآفرینی و ایجاد اشتغال گفت: ایجاد فرصت شغلی در جامعه وظیفه یک کارآفرین نیست و این نیست که نیروی کار را اداره کند. حتی ممکن است یک کارآفرین مخالف استخدام باشد. وی در یک مثال توضیح داد که پس از راه اندازی استارتاپ اسنپ، بسیاری از آژانس های تاکسی تلفنی ورشکست شدند، زیرا این استارتاپ شرایط استثنایی را هم برای رانندگان و هم برای مسافران فراهم کرد و از سوی دیگر با وجود تعطیلی بسیاری از آژانس های تاکسی تلفنی، شغل های زیادی ایجاد کرد. . برای مردم.

Place Arya Parsa در آخرین مطلبی که به دغدغه های کارآفرینی اشاره کرد گفت: ما در کشورمان به اصطلاح الگو نداریم. این بدان معناست که ما نمی دانیم یا نمی دانیم اگر قرار است کارآفرین باشیم از کجا شروع کنیم. بهتر است تجار و رهبران در این زمینه احساس مسئولیت کنند، آموزش دهند، سفرهای علمی به کشورهای دیگر برپا کنند. سنت کشورهای پیشرو در این زمینه. به عنوان مثال صنعت فولاد زمانی چنین سفرهای علمی به کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و آلمان داشت و مهندسان ایرانی از برخی فناوری ها تقلید کردند که باعث درخشش زیادی در صنعت فولاد کشور شد. اما در حال حاضر نبود این مزیت ها باعث کندی توسعه و کارآفرینی کشور شده است. بحث الگوسازی در حوزه کارآفرینی جدی گرفته نمی شود. جایگاه آریا پارسا می گوید بهترین نوع کارآفرینی که کشورهای بزرگ دنیا مانند چین به دنبال آن هستند، کارآفرینی مترقی نیست، بلکه دنبال کارآفرینی است. چون کارآفرینی پیشرفته است


[ بازدید : 60 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]