امنیت بیت کوین

يکشنبه 8 خرداد 1401
13:03
بدهکارِ عشق


اگر شما نیز یکی از متخصصان حوزه‌ی صنعت باشید، قطعاً از نقش پررنگ مقاطع فولادی در صنایع آگاهی دارید. ورق سیاه فولادی نیز یکی از این مقاطع است که در بازار آهن مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. میزان مصرف  این مقطع به دلیل کاربرد فراوانی که دارد بسیار بالاست. ما در این مطلب ابتدا نگاهی به ورق سیاه، مشخصات و انواع آن و انداخته و بزرگترین کارخانه های تولید کننده آن را معرفی می کنیم. سپس راه‌های استعلام قیمت این مقطع فولادی را بررسی خواهیم کرد.

ورق سیاه فولادی چیست؟

ورق‌هایی از جنس فولاد با ضخامت‌های مختلف که از فرایند نوردگرم تولید می‌شوند را ورق سیاه فولادی می‌گویند. برای تولید این مقطع فولادی ابتدا تختال‌های فولادی را در کوره‌های کارخانجات که دمای بسیار بالایی دارند، حرارت می‌دهند. هنگامی‌که به اندازه‌ی کافی گداخته شده آن را با عبور از میان غلتک‌های مخصوص نورد پهن می‌کنند تا ضخامت و ابعاد موردنظر را به دست بیاورد. بعد از آن محصول بدست آمده را خنک کرده و برای بسته بندی به صورت شیت یا کلاف به قسمت‌های دیگر ارسال می‌کنند. این نوع ورق فولادی به دلیل تحمل دمای بالای کوره‌ها، دچار اکسیداسیون شده و ظاهری کدر و مات پیدا می‌کنند. 

انواع ورق سیاه فولادی 

دسته بندی ورق‌های سیاه براساس گرید آن صورت می‌گیرد که بر این مبنا در دو دسته‌ی اصلی صنعتی و معمولی تقسیم بندی می‌شود. هنگامی که در کوره تختال فولادی را برای ساخت اولیه ورق سیاه حرارت می‌دهند، به آن عناصر دیگری نیز اضافه می‌کنند. یکی از این عناصر اصلی کربن است. مقاطع فولادی براساس میزان کربن اضافه شده به آلیاژشان به گریدهای مختلفی تقسیم می‌شوند. قیمت ورق سیاه در گریدهای مختلف به دلیل همین درصد آلیاژهای متفاوت متغیر خواهد بود و دارای ویژگی‌ها و در نتیجه کاربردهای متفاوتی خواهند بود.

ورق st37

St37 به دلیل کاربردهای فراوانی که در ساختمان سازی و صنعت دارد، به نام ورق سیاه معمولی شناخته می‌شود. وجود تنها 0.17 درصد عنصر کربن در این گرید به آن ویژگی‌هایی چون استحکام قابل قبول، شکل پذیری بالا، قابلیت جوش پذیری و ... بخشیده و آن را برای استفاده در ساختمان سازی و صنایع مناسب کرده است.

ورق st52

 ST52 را ورق صنعتی می‌گویند. چرا که بیشتر در صنایع و در ساخت ابزارآلات و دستگاه‌های بزرگ و عظیم صنعتی کاربرد دارد. گرید ST52 از میزان کربن بیشتری در آلیاژش بهره می‌برد که موجب افزایش استحکام و کاهش نسبی میزان انعطاف پذیری آن نسبت به ST37 شده است. 

مهمترین کارخانه های تولید کننده

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان: بزرگترین کارخانه تولید ورق در ایران است که این مقطع را در ضخامت‌های 2، 3، 4، 5، 6، 8، 10، 12 و 15 و با عرض‌های 1، 1.25، 1.5 به صورت رول و یا شیت تولید و به بازار عرضه می‌کند.
کارخانه اکسین اهواز: این کارخانه ورق سیاه خود را در ضخامت‌های: 8، 10، 12، 15، 20، 25، 30، و 40 و با عرض‌های: 1، 2*6، 2*12 تولید و عرضه می‌کند.
کارخانه نورد فولاد گیلان: ورق گیلان از سایز 2 الی 15 میلی متر، عرض 1000 و 1250 میلی متر و در استاندارد st37 تولید و روانه بازار می گردد. از این ورق برای تولید پروفیل های ساختمانی، ستونی، پروفیل زد، صنایع کشتی سازی و دیگر تجیهزات دریایی، ساخت تانک و مخازن ذخیره مشتقات نفتی و ... استفاده می شود.

قیمت روز 

ورق سیاه فولادی به دلیل تولید توسط فرایند نورد گرم به صورت کلی دارای قیمت بسیار مناسبی است و همین قیمت مناسب موجب افزایش استقبال از این مقطع شده است. قیمت ورق را می‌توانید از مراجع معتبر در زمینه‌ی فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی استعلام کنید، چرا که قیمت آن هر روز متأثر از عوامل مختلف و بسته به نوع آن تعیین می‌گردد. بازرگانی آرادآهن با حذف واسطه‌ها و برقراری ارتباط مستقیم با کارخانجات مطرح تولید کننده ، بهترین قیمت مقاطع فولادی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند. شایان ذکر است که تعیین قیمت ورق به دلیل وابسته بودن به سایز و ضخامت نیازمند محاسبه و برآورد است. برای اطلاع از موجودی سایز، اندازه، قیمت و یا اطلاع از وزن ورق سیاه می‌توانید با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید و یا به سایت www.aradahan.com مراجعه کنید.

مرجع فروش مقاطع فولادی

متأسفانه نوسانات زیاد قیمتی در بازار آهن توجه سودجویان را به خود جلب کرده است. لذا توصیه می‌شود در خرید مقاطع فولادی دقت کرده و قبل از خرید قیمت‌ها را از چندین مرجع استعلام نمایید. هم چنین برای ثبت سفارشات خود حتماً به مراکز فروش ورق سیاه فولادی که در زمینه فروش آهن آلات دارای اعتبار و سابقه خوبی هست، مراجعه کنید. برای خرید ورق سیاه فولادی از آراد آهن بزرگترین و معتبرترین مرجع فروش آهن آلات با بیش از دو دهه سابقه‌ و یا بهره‌مندی از مشاوره رایگان متخصصین فروش با شماره‌ی: 34055-031 تماس بگیرید.

منبع : اطلاع نیوز


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]