بيمه ثالث بدون گواهينامه

شنبه 27 خرداد 1402
23:43
بدهکارِ عشق

بيمه ثالث بدون گواهينامه

با وجود الزاماتي که براي دريافت گواهينامه رانندگي وجود دارد، متاسفانه هميشه تمام رانندگان اين الزامات را رعايت نمي‌کنند و بدون داشتن گواهينامه رانندگي در خيابان‌هاي شهرمان رانندگي مي‌کنند. اگر راننده‌اي در تصادف به عنوان مقصر شناخته شده و فاقد گواهينامه باشد، خسارت جاني و مالي شخص زيان‌ديده از سمت بيمه پرداخت مي‌شود. البته بايد گفت چون شخص فاقدگواهينامه بوده، همه خسارت از فرد مقصر دريافت خواهد شد. به عبارت ديگر، هيچ خسارتي از سمت حق بيمه او پرداخت نمي‌شود. همچنين، امکان پرداخت قسطي براي فرد خاطي وجود خواهد داشت.

در صورتي که راننده بدون گواهينامه و باعث تصادف شده باشد، بايد خسارت‌هاي جاني و مالي شخص زيان‌ديده را بپردازد. بيمه شخص ثالث در اينجا دخالت خواهد داشت و به شخص زيان‌ديده، خسارت مالي پرداخت خواهد کرد. البته بايد به اين نکته توجه داشت که هيچ خسارتي از سمت بيمه به فرد خاطي پرداخت نمي‌شود و تمام هزينه‌ها از جيب او پرداخت خواهد شد.

a1_18lo.jpg

جريمه براي رانندگان بدون گواهينامه شامل حبس تا ? سال و منتقل کردن خودرو يا موتور به پارکينگ است. مي‌دانستيد که مي‌توانيد خلافي خودرو را به صورت قسطي پرداخت کنيد، اما با توجه به تغييراتي که در سامانه راهور صورت گرفته است، استعلام خلافي خودرو با کد ملي مالک امکان‌پذير است ولي پيش از آن نياز است که در سامانه سخا ثبت‌نام کنيد.

مطالب مفيد ديگر را در اين بخش مشاهده نماييد. بيمه ثالث ايران و مطالب مرتبط با آن بيمه ثالث ايران ، مطالب مرتبط با قيمت و خريد بيمه ثالث ايران قيمت بيمه ثالث ايران ، در صورت نياز به استعلام انواع بيمه ثالث خودرو استعلام بيمه ثالث ايران و قيمت بيمه بدنه ايران مطاب مرتبط با بيمه ايران را مشاهده نماييد.

در صورتي که خسارت جاني به فرد ثالث و فوت او در نتيجه تصادف رخ داده باشد، اين مسئله به عنوان قتل عمد حساب خواهد شد و طبق قانون با فرد مقصر برخورد خواهد شد. البته اگر علت تصادف از سمت فرد ثالث نباشد، حتي اگر فرد خاطي گواهينامه هم نداشته باشد، مقصر شناخته نخواهد شد. اين نکته هم يادآور شويم که شرکت‌هاي بيمه هيچ‌خسارتي براي آسيب‌هاي جاني به راننده مقصر، در صورتي که فرد مقصر فاقد گواهينامه باشد، پرداخت نخواهند کرد.

با توجه به اينکه رانندگي بدون گواهينامه در تمام کشورها قانوني نيست و باعث خطرات بسياري براي خود راننده و ديگران مي‌شود، بايد به اين موضوع توجه کرد و الزامات حاکم بر دريافت گواهينامه رانندگي را رعايت کرد. همچنين، در صورت بروز تصادف، رعايت حقوق شخص زيان‌ديده و پرداخت خسارت‌ها بسيار مهم است. با توجه به اينکه خسارات جاني و مالي در اين حوادث بسيار بيشتر از خسارات سرقت و دزدي است، انجام دادن تمامي الزامات قانوني و دريافت گواهينامه رانندگي بسيار ضروري است تا بتوانيم از خطرات احتمالي درجاده‌ها جلوگيري کنيم و حقوق شخص زيان‌ديده را به دقت رعايت کنيم. در نهايت، بايد به اقدامات قانوني در برابر رانندگان بدون گواهينامه توجه کرد تا اين افراد از انجام اين عمل غيرقانوني خودداري کنند و به ايمني جاده‌هاي کشورمان کمک کنند.


برچسب ها: بیمه , ثالث , بدون , گواهینامه ,
[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]