نظر و تجربه زندگي و مهاجرت به کانادا

جمعه 29 ارديبهشت 1402
10:25
بدهکارِ عشق


نظر و تجربه زندگي و مهاجرت به کانادا

تجربه‌ي زندگي و مهاجرت به کانادا، از ديد بسياري از افراد، کاملا سليقه‌اي و بستگي به شرايط و خصوصيات اخلاقي افراد دارد. به طور مثال براي فردي که تحمل سرما را ندارد، شايد اين مسئله که از اوايل ماه اکتبر، اکثر مناطق کانادا دماي زير صفر را تجربه مي‌کنند، غير قابل تحمل باشد.

به طور کلي با توجه به تجميع نظر بسياري از افراد، مي‌توانيم مزايا و معايب زندگي در کانادا را به چند مورد تقسيم کنيم که در ادامه‌ي اين مقاله، به طور مفصل به آن‌ها مي‌پردازيم.

تجربه زندگي در کانادا

يکي از بهترين راه‌ها براي افرادي که در حال کسب اطلاعات درباره‌ي کشورهاي مختلف، به قصد مهاجرت هستند، پرس و جو از افرادي که قبلا اين مسير را رفته‌اند مي‌باشد.

ممکن است دوست و يا خانواده‌اي در کشورهاي مختلف داشته باشند تا با کسب اطلاع از خلقيات، توانايي‌ها، تجربه‌ها و … از آن، بتوانند بهتر تصميم بگيرند.

ما در اين مقاله، پس از جمع آوري اطلاعات از تجربيات افراد، داده‌ها را به صورت طبقه بندي شده، در اختيار شما قرار مي‌دهيم تا بهتر بتوانيد هدف و تصميم خود را مشخص کنيد.

حقايق مهاجرت و زندگي در کانادا

کشور کانادا با توجه به سياست‌هايي که در زمينه‌ي مهاجر پذيري به کار مي‌برد، قوانين و شرايط بسيار مناسب و مطلوبي را براي مهاجران فراهم کرده است. اين کيفيت شرايط و خدمات به صورتي مي‌باشد، که زندگي مهاجرين کانادا هم سطح و هم تراز با شهروندان کانادايي است.

در سال‌هاي اخير، شهرهايي از کانادا مانند تورنتو، مونترال، ونکوور و … جزو بهترين شهرها براي زندگي در دنيا قرار گرفته‌اند. ثبات اقتصادي،زيبايي‌هاي طبيعي بسيار زيبا، سطح آموزشي بالا، فرصت‌هاي شغلي عالي و … از عواملي است که باعث شده کانادا به بهشت مهاجران تبديل شود.

ميزان رضايت از زندگي در کانادا

در کشور کانادا 82 درصد از مردم در رضايت کامل از شرايط زندگي به سر مي‌برند. طبق آمار جهاني، کانادا از لحاظ پايين بودن ميزان جرم و جنايت، جزو 10 کشور اول امن دنيا قرار دارد. طبق سياست‌هاي اين کشور، جذب نيروهاي ماهر و کارآمد منجر به پيشرفت بالاي اقتصادي، اجتماعي و … شده است.

کانادا يکي از امن‌ترين، مرفه‌ترين، آزادترين و آرام‌ترين کشورهاي دنيا به حساب مي‌آيد. از همين رو براي مهاجران، زندگي، تحصيل و کار در کانادا بهترين مقصد به حساب مي‌آيد. همچنين تعداد بسيار زيادي از کانادايي‌ها به اينکه شهروند کانادا هستند، افتخار مي‌کنند.

مشکلات اصلي زندگي در کانادا

گرچه زندگي در کانادا مزاياي بسيار زيادي دارد، اما معايب و مشکلاتي هم وجود دارد که لازم است قبل از مهاجرت به کانادا با آن‌ها آشنا شويد.

برخي از اصلي‌ترين مشکلات زندگي در کانادا، سردي بيش از حد استان‌هاي شمالي، دو زبانه بودن برخي از استان‌ها و الزام يادگيري زبان فرانسوي براي زندگي در آن استان‌ها، هزينه‌ي بالاي مسکن در اکثر شهرهاي بزرگ، بالا بودن هزينه‌هاي تحصيل، پهناور بودن کشور و مشکلات عبور و مرور و … هستند.

دلايل اصلي پشيماني از مهاجرت به کانادا

گاهي اوقات به دليل عدم بررسي شرايط پيش از اقدام به مهاجرت، عدم انعطاف پذيري فرد با محيط و شرايط جديد و يا ساير عوامل فردي باعث مي‌شود تا مهاجران، پس از مهاجرت با مشکلاتي مواجه شوند.

برخي از اين مشکلات با گذشت زمان برطرف شده و برخي ديگر مانند سرماي شديد هوا ممکن است رفع نشده و نياز باشد فرد مهاجر خودش را با شرايط وفق دهد. بنابراين دلايل پشيماني از مهاجرت به کانادا ، اصولا قابل رفع هستند و کمتر کسي به فکر بازگشت به کشور مبدا مي‌افتد.

تفاوت‌هاي مهم زندگي در ايران و کانادا

اصلي‌ترين تفاوت در زندگي بين ايران و کانادا، متفاوت بودن قوانين و مقررات و همچنين ميزانِ قانون پذيريِ افراد جامعه است. تفاوت در قوانين، بزرگ‌ترين و تاثيرگذارترين بخش در زندگي افراد است. کشور کانادا، اقتصادي پيشرفته و کمترين ميزان فساد مالي را دارد.

از ديگر تفاوت‌هاي ايران و کانادا، مي‌توان به آب و هواي اين دو کشور اشاره کرد. کشور ايران با اينکه کشور کوچکي است، اما آب و هواي چهار فصل دارد.

کشور کانادا دومين کشور پهناور دنيا است و داراي آب و هوايي سردسيري و قطبي دارد. گرچه شهرهايي مانند تورنتو به نسبت معتدل‌تر است اما اکثر ماه‌هاي سال در اکثر نقاط کانادا، هوا بسيار سرد است.

تفاوت ديگري که بين زندگي در ايران و کانادا وجود دارد، زبان اين دو کشور است. زبان رسمي در کشور ايران، پارسي ( فارسي ) است؛ در حالي که زبان رسمي کانادا، انگليسي و فرانسوي است که در برخي استان براي کار، تحصيل، زندگي و … دانستن هر دو زبان الزامي است.

فرهنگ، در کشور ايران و کانادا، کاملا متفاوت است که در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره ميکنيم. به طور مثال، در ايران مردم عادت به تعارف دارند در حالي که کانادايي‌ها در کمال ادب، بسيار رک‌گو هستند. وقت شناسي و اهميت دادن به زمان، از ويژگي‌هاي بارز کانادايي‌هاست که در بين ايراني‌ها کمتر مشاهده مي‌شود.

کانادايي‌ها به مسئله‌ي برابري بسيار اهميت مي‌دهند. احترام به تفاوت زبان، فرهنگ، نژاد برايشان بسيار مهم است. همچنين افراد را از لحاظ مادي، طبقه بندي نمي‌کنند. درحالي که در ايران افراد به دو دسته‌ي فرودست و فرادست تقسيم مي‌شوند.

مزايا و معايب زندگي و مهاجرت به کانادا

افراد با توجه به هدف از مهاجرتشان که دريافت ويزاي توريستي کانادا، تحصيل در کانادا و يا دريافت ويزاي استارتاپ کانادا و … است، موارد متفاوتي برايشان مهم و ضروري خواهد بود.

بنابراين يکي ديگر از مهم‌ترين کارهايي که براي انتخابِ مقصدِ مهاجرت بايد انجام دهيد، اين است که پس از مطالعه‌ي تجربه زندگي و اقامت کانادا، مزايا و معايب را متناسب با موقعيت و شرايط خود يادداشت کرده تا بتوانيد با مقايسه‌ي آن‌ها، متوجه شويد که آيا مهاجرت به آن کشور براي شما مناسب است يا خير.

مزاياي عمومي زندگي و مهاجرت به کانادا به شرح زير است

  1. اقتصاد رو به رشد در کانادا
  2. مهاجرت پذيري و مردمان خوش برخورد
  3. عدم احساس غربت به دليل چند فرهنگي بودن کانادا
  4. قانونمند بودن کانادا
  5. امنيت بالا و پايين بودن درصد جرم
  6. سيستم آموزشي بسيار عالي
  7. عدم وجود تنش و تهديد خارجي
  8. وجود دولتي کارآمد
  9. رعايت حقوق انساني و فردي

بهتر است معايب زندگي در کانادا را هم بدانيد تا بتوانيد بهتر تصميم بگيريد. در ادامه به معايب عمومي مهاجرت و زندگي در کانادا مي‌پردازيم:

  1. آب و هواي سرد و قطبي در اکثر مناطق اين کشور
  2. بالا بودن نرخ ماليات نسبت به آمريکا
  3. عدم پذيرش مدارک تحصيلي و سوابق کاري برخي کشورها

باز هم تاکيدمان بر اين مسئله است که هر فردي، با توجه به شرايط خود و استان مورد انتخابش، تصميم نهايي را مي‌گيرد؛ که آيا کانادا مکان مناسبي براي او هست يا خير!

تجربه هاي شخصي مهاجرت به کانادا

من همراه با پدر و مادرم، در سن 12 سالگي به کانادا مهاجرت کردم. در دوره‌ي دبيرستان، به صورت نيمه وقت، پيش خدمت يک رستوران هستم. حقيقتا اينجا انعام خوبي مي‌دهند. شايد بنظرتان عجيب باشد اما درآمد خوبي دارم و راضي هستم.

من پس از گذشت 9 سال زندگي در کانادا اين را به شما مي‌گويم که قبل از ورود به کانادا، زبان خودتان را تقويت کنيد. مهارت‌ها و بازار کار مورد نياز کانادا را بررسي کنيد. کانادا پذيراي خوبي است؛ اما تضمين يک زندگي لوکس را به شما نمي‌دهد. براي رسيدن به خواسته‌ها، بايد تلاش کنيد!

من در تورنتو وکيل مهاجرت هستم. بدون هيچ ترديدي، بهترين گزينه، مهاجرت به کانادا است. کانادا فرصت‌هاي خوبي براي اشتغال و رشد فردي به شما مي‌دهد.

اقتصاد کانادا جزو 10 کشور برتر جهان است. امکانات آموزشي و بهداشتي در کانادا رايگان و جزو بهترين‌ها در جهان است. با توجه به وجود برنامه‌هاي مهاجرتي متنوع، راه‌هاي مختلفي براي انواع اقشار با هدف مهاجرت وجود دارد.

من يک دانشجوي ايراني کانادايي هستم. بنظر من سيستم سلامت ما، شگفت انگيز است. با توجه اينکه اکثر کانادايي‌ها به طور متوسط بيش از 80 سال عمر مي‌کنند، کانادا داراي يکي از بهترين سيستم‌هاي بهداشتي در جهان است.

ميزان جرم و جنايت در مقايسه با ساير کشورها، بسيار اندک است. سيستم آموزشي نيز فوق العاده است. شهريه‌ي دانشگاه‌ها در مقايسه با کشورهاي اروپايي کمتر و دانشگاه‌هايمان جزو برترين‌ها هستند.

پس از 6 سال در کانادا به شما مي‌گويم که اگر به خانواده‌تان وابسته هستنيد، به کانادا مهاجرت نکنيد! نه تنها به کانادا، بلکه به هيچ کشوري مهاجرت نکنيد. اما به طور کلي، کانادا جايي است که اگر براي رسيدن به اهدافتان تلاش کنيد، قطعا به آن‌ها مي‌رسيد.

اين کشور، داراي روزهاي باراني و سرد زيادي است؛ حتي گاهي اوقات ميزان برف و سرما به منفي 40 درجه مي‌رسد!

با توجه به اينکه قبل از تحصيل در کانادا، در انگلستان محصل بوده‌ام، به صراحت مي‌گويم که هزينه‌هاي تحصيل در کانادا پايين‌تر از اروپا و حتي آمريکا است. در اينجا من در کنار تحصيل، در هفته 16 ساعت هم کار مي‌کنم. مردم با مهاجران و تازه واردها واقعا مهربان و خوش برخورد هستند.

هدف من دريافت اقامت و پاسپورت کانادا و سپس ادامه‌ي زندگي در آمريکا است. کانادا يک راه خوب براي ورود به آمريکا است.

مهاجرت به کانادا براي من، بهترين اتفاق زندگي‌ام بوده است. من 15 سال است که در تورنتو زندگي مي‌کنم. تعميرگاه کوچکي دارم. همسرم در منزل، کار آرايشگري مشغول است و همراه با دو دخترم زندگي خوب و راحتي داريم.

من فقط بخاطر تامين آينده‌ي دخترم به کانادا آمده‌ام. بنظر من کيفيت زندگي چه به لحاظ بهداشت و چه آموزش، سختي سرماي هوا و به طور کلي سختي‌ها را آسان‌تر مي‌کند. اگر قصد آمدن به کانادا را داريد، خودتان را براي روزهاي سخت آماده کنيد.

پس از گذشت نيم قرن از زندگي‌ام در کانادا، به شما مي‌گويم که اگر داراي مهارت يا فن خاصي هستيد، به شهرهاي بزرگ مانند مونترال، ونکوور يا تورنتو نرويد. در اين شهرها، بازار کار رقابتي است. شهرهاي کم جمعيت منابع درآمد بسيار خوبي هستند.

در اين شهرها مي‌توانيد به راحتي درآمد داشته و پس انداز کنيد. به طور کلي کانادا براي همه مناسب نيست، بايد پشتکار داشته و تلاش کنيد تا به خواسته‌هايتان برسيد.

من در ونکوور زندگي مي‌کنم. بنظر من اگر شما فردي سخت کوش و رويا پرداز هستيد و به دنبال فرصت‌هاي زندگي مي‌رويد؛ اين کشور شما را به خواسته‌هايتان مي‌رساند. ما در سال‌هاي ابتدايي ورود به کانادا، سختي زياد کشيديم؛ اما حالا رستوران کوچکي براي خودمان داريم و در رفاه مالي هستيم.

اگر در ايران مي‌مانديم، حتي اگر ده‌ها برابر هم تلاش مي‌کرديم، هرگز به هيچکدام از چيزهايي که الان داريم نمي‌رسيديم.

من يک پدر هستم. پسرم را 13 سال پيش در سن 16 سالگي به کانادا فرستادم. در حال حاضر او در رشته‌ي مديريت فارق التحصيل شده و کار و زندگي خوبي دارد. عاشق زندگي در کانادا است. همسرم و من هم هر سال به ديدن او مي‌رويم. از نظر من، کانادا کشوري شگفت انگيز و پر از فرصت است.

دو سال است که در کانادا زندگي مي‌کنم، زندگي و دوستاني فوق العاده دارم. تا به حال حتي يک داستان منفي هم درباره‌ي کاندا نشنيده‌ام. بهترين تصميم زندگي من مهاجرت به کانادا بوده است.

کانادايي‌ها افرادي رک گو هستند! توصيه‌ي من به ايرانيان اين است که تعارفات ايراني را کنار بگذاريد!

به نظر من بهترين راه براي دريافت اقامت دائم کانادا، تحصيل در اين کشور است. کانادا از افراد متخصص استقبال مي‌کند. بنابراين پس از اتمام تحصيل راحت‌تر کار پيدا خواهيد کرد.

با داشتن مهارت‌هاي خاص، مثل نانوايي، شيريني پزي، آرايشگري ( در تمام زمينه‌ها ) و … مي‌توانيد موقعيت خوبي در کانادا داشته باشيد.

من در آلبرتا استاديار دانشگاه هستم. به نظر من تصميم براي اينکه کانادا جاي مناسبي برايمان هست يا خير، کاملا به طرز فکر شخصي و شرايط هر نفر بستگي دارد. انتخاب استان و شهر براي زندگي در کانادا جزو موارد بسيار مهم است.

من نويسنده و روزنامه نگار هستم. نوشته‌هاي من، داستان زندگي افرادي که نتوانسته‌اند در کانادا به سرانجام خوبي برسند، است. پس از شنيدن تجربيات منفي، اين را مي‌دانم که براي موفق شدن در کانادا هم مانند هر کشور ديگري، تلاش، سخت کوشي و مهارت اهميت دارد.

مهاجرت به کشوري که برايتان غريب و ناشناخته‌ست، کار دشوار و ترسناکي است. من سعي مي‌کنم نکاتي را با شما در ميان بگذارم که شايد برايتان مفيد واقع شود:

سطح زندگي در کانادا بالا است. يعني منابع بين همه و به صورت برابر وجود دارد. امکانات بهداشتي نسبت به ساير کشورها واقعا خوب است و بودجه‌ي ان توسط دولت تامين مي‌شود.

دولت از تازه واردان و مهاجران حمايت مي‌کند.

شما در کانادا بدون هيچگونه استرس و تنشي مي‌توانيد به هر مکاني که مد نظرتان است سفر کنيد. سيستم ترافيک و شهري در اين کشور عالي است.

از آنجايي که کانادا به خانواده و در کنار هم بودن اهميت زيادي مي‌‌دهد، پس از مهاجرت به راحتي مي‌توانيد براي اقوام و حتي دوستانتان درخواست ويزا دهيد.

من و همسرم 4 سال از به کانادا مهاجرت کرده‌ايم. در ابتدا، 5 ماه زمان برد تا کار پيدا کرديم. گرچه مجبور شديم از مشاغل سطح پايين شروع کنيم، اما الان از وضع زندگي‌مان کاملا راضي هستيم.

بنظر من، قبل از مهاجرت يک رزومه‌ي خوب براي خودتان آماده کنيد و به هيچ عنوان توقع نداشته باشيد که از ابتدا، شغل مرتبط با سابقه‌ي کاري‌تان پيدا کنيد.

ما اطلاعات و آشنايي کافي با مسائل مربوط به خانه، در کانادا و همچنين سابقه‌ي اعتبار کانادايي نداشتيم. به همين دليل مجبور شديم 3 هفته در هتل بمانيم تا خانه‌ي مورد نظرمان را پيدا کنيم.

مردمان کانادايي با مهاجران بسيار مهربان و خوب رفتار مي‌کنند. براي زندگي در کبک و مونترال حتما زبان فرانسوي ياد بگيريد. پس از گذشت 4 سال، ما حالا دوستان ايراني و خارجي بسيار خوبي داريم.

در ابتدا کنار آمدن با آب و هواي اينجا برايمان سخت بود، اما الان عادت کرديم و مشکلي نداريم.

به طور کلي زبان‌ها متداول کشور کانادا، فرانسه و انگليسي هستند. بنا بر ايالت يا استاني که قرار است در آن زندگي کنيد، به تقويت زبان خود بپردازيد. در برخي استان‌ها و يا حتي برخي مشاغل به هر دو زبان نياز داريد.

کانادا يک کشور با آب و هواي سرد و قطبي است، گرچه در تابستان دماي 25-27 درجه را نيز تجربه مي‌کنيد اما خودتان را براي زمستان‌هاي سخت آماده کنيد.

يکي از مهم‌ترين مشکلات افراد مهاجر اين است که اکثرا داراي تحصيلات دانشگاهي هستند و انتطار دارند با ورودشان به کانادا، شغل و سمتي مشابه موقعيتشان در ايران داشته باشند؛ اما واقعيت اين است که در اينجا اينطور نيست!

منبع:

golchin-immigration.com

کانادايي‌ها ترجيح مي‌دهند در تمام مشاغل، چه راننده‌ي اوبر و چه شغل‌هاي مهندسي، افراد تحصيل کرده داشته باشند. بي تعارف بايد بگوييم که براي تعداد زيادي از افراد، اين شرايط ، خيلي بهتر از شرايط زندگي قبليشان است.

شايد مجبور باشيد از شغل‌هاي ابتدايي شروع کنيد تا زماني که شغل مناسب خودتان را پيدا کنيد. اين را بدانيد که اگر مهارت خوبي داشته باشيد و زبان انگليسي و يا فرانسوي را هم خوب بدانيد، به محض ورود به کانادا، مي‌توانيد شغل مناسب و امکانات زيادي کسب کنيد.


[ بازدید : 29 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بدهکارِ عشق است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]